01.03.2014 l las l poznań
start: 20 / wstęp: 12 PLN /// W ramach biletu limitowana płyta CD-R ///
BDTA SHOWCASE
/link FB/
MICROMELANCOLIÉ to projekt Roberta Skrzyńskiego, aktywny od roku 2002. Z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych, buduje repetytywne struktury mieszczące się w ramach estetyki usterki. Nagrania projektu ukazują się na całym świecie, głównie na kasetach w labelach takich jak: Already Dead Tapes (US), Ghetto Naturalist Series (US), Jozik Records (FI), Quasi Pop (UA). W roku 2013, nakładem BDTA, ukazuje się CD-R zatytułowany "#p st-m d rn_summertime" - jest to pierwszy zbiór solowych nagrań Roberta, wydany w Polsce.
Od 2012 Robert współpracuje aktywnie z norweskim artystą Sindre Bjerga. Efektem kolaboracji jest CD "Prayer Calls" wydany w roku 2012 przez Aurora Borealis (UK), CD-R "Momentum" wydany rok później przez Twice Removed (AU) oraz kilka nagrań, które ukażą się wkrótce nakładem takich wytwórni jak MonotypeRec. (PL) czy Black Horizons (US).
DZIECKA to projekt Jakuba Schönhof-Wilkansa i Michała Ratajczaka. Kompozycje na debiutanckiej płycie cechuje duszna atmosfera niepokojących snów i wspomnień, budowana przez mozaikę szumów i dźwięków tła, z którego wyłania się ściana modulowanych brzmień, którym towarzyszy preparowana gitara. Koncepcja projektu pozostaje otwarta, utwory nie powstały według jednego wzorca, nie mieszczą się w ramach pojedynczego gatunku, są bardzo różnorode, wręcz eklektyczne, jednakże słychać w nich fascynację dronem, ambientem i elementami noise'u. Na swoim koncie mają EP "Północna Korea" wydaną nakładem netlabelu 77industry oraz CDRa "Wielkopowierzchniowe Odgłosy Lasów" [BDTA].
URINATORIUM to przedwsięzięcie mające na celu poszukiwanie, badanie i obróbkę dźwięków, które można uznać za metaboliczny odpad życia i działalności ludzkiej. Sporadycznie włączane są w ten system zjawiska sonoryczne ze środowiska, w którym znajduje się człowiek, co jest uznawane za nieuchronną konsekwencję pierwszego założenia. Cel tych poszukiwań jest przede wszystkim poznawczy, jednak rezultaty pracy, produkcje dźwiękowe mogą być odbierane estetycznie - jako muzyka.
Inicjatywa ta realizowana jest od 2005 roku przez Huberta Wińczyka (H. Urinator) i/lub Alberta Schablacka. Ze względu na stan zdrowia Alberta w występach na żywo bierze udział jedynie H. Urinator. Jest on członkiem elektro-akustycznego zespołu kakofoNIKT. Podczas występów wykorzystuje narzędzia, odpadki z metalu i tworzyw sztucznych, generator akustyczny, nagrania terenowe, dyktafony, własny głos, mikrofony kontaktowe, radyjka, dziecięce instrumenty, efekty gitrarowe. Na etapie rejerstracji, badań i produkcji wykorzystane są: MD recorder, dyktafony, loop station, magnetofon szpulowy, archiwalne nagrania radiowe/tv oraz komputer.