KONCERT
10.12.2014 l Las i l Poznań
start: 21:00 / wstęp: 10 PLN

HERMAN MÜNTZING

P I O T R T K A C Z

ADAM GOŁĘBIEWSKI
/link FB/

::: ADAM GOŁĘBIEWSKI perkusista improwizator (także muzykolog, socjolog). Porusza się na gruncie muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. W swojej pracy koncentruje się głównie na rozszerzaniu możliwości zestawu perkusyjnego i instrumentów perkusyjnych w zakresie ich brzmienia, ekspresji i anatomii. Improwizację w muzyce traktuje jako otwarty amalgamat właściwych uczestnikom, równoprawnych estetyk, będącą świadomą praktyką dialogu i kompromisu. Występował między innymi z Yoko Ono, Thurstonem Moorem, Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Kenem Vandermarkiem, Peterem Evansem, Agusti Fernandezem, Johnem Edwardsem, Alexem Wardem, Witoldem Oleszakiem, Łukaszem Szałankiewiczem, Mazenem Kerbajem i wieloma innymi.



::: HERMAN MÜNTZING po ukończeniu Królewskiej Akademii Muzycznej grał na basie w projektach jazzowych i rockowych. Potem odkrył muzykę improwizowaną, która była dla niego objawieniem. Po eksperymentach z różnymi sposobami wydobywania dźwięku z gitary basowej, postanowił zbudować własny instrument, który pozwoli mu osiągnąć poszukiwane brzmienie. Tak powstał flexichord – 12-strunowa konstrukcja wykorzystująca elementy gitary elektrycznej, o szerokim wachlarzu możliwości. Müntzing prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące improwizacji, zapisu graficznego i budowania instrumentów. Wśród muzyków, z którymi grał, są m.in.: Thurston Moore, Eugene Chadbourne, Mats Gustafsson, Phil Minton. W Polsce występował w ramach festiwali CoCArt (Toruń) i Audio Art (Kraków, Łódź).
Herman to improwizator, twórca instalacji dźwiękowych, konstruktor instrumentów, ale także niestrudzony propagator idei spontanicznego muzykowania – wszystko zaś w najczystszym duchu „swobodnej improwizacji” (freely improvised music), będącej europejską odpowiedzią na dokonania awangardy amerykańskiego free jazzu i od połowy lat 60. święcącej triumfy na niezależnych scenach całego świata. Istotą free improvisation jest „komponowanie muzyki w czasie rzeczywistym” – dokonywane za sprawą twórczej integracji intuicji i doświadczenia, dzięki której możliwe jest uchwycenie kształtowania się artystycznej tożsamości człowieka w akcie ekspresji uobecniającej twórcę „tu i teraz”.



::: PIOTR TKACZ (1985, Poznań) - improwizator, didżej, krytyk, organizator. Gra przede wszystkim na gramofonie przy użyciu przedmiotów, czasem stosując tylko przedmioty, codziennego (nie)użytku, a zdarza mu się też wykorzystywać winyle.
Współtworzy następujące grupy / projekty / zespoły: Kurort (2008) z Pawłem Bukowskim (gitara basowa) i Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami). W tym samy roku rozpoczął działalność Revue svazu českých architektů z Hubertem Wińczykiem (generator fal sinusoidalnych). Z Mikołajem Tkaczem tworzy dwa duety, Radioda oraz Tkacze (2013). Stupor z Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami) i Fryderykiem Liskiem (komputer), Lata z Maciejem Maciągowskim (syntezator analogowy), Ryzykowna wyprawa batyskafem (2013) z Patrykiem Daszkiewiczem (elektronika, taśmy) i Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami) oraz  Tirips (2013-2014) z Aleksandrą Grünholz (laptop). Jest otwarty na nowe spotkania improwizacyjne, wykonuje także partytury tekstowe i graficzne. Nagrywał m.in. z Alice Hui-Sheng Chang, Hermanem Müntzingiem, Pascalem Battusem i Seijim Morimoto.

Współprowadzi Audiosferę w Radiu Afera. Współorganizuje festiwal FRIV, a także wiele koncertów, pokazy filmowe, pogadanki, spotkania itp itd. Jako DJ 2 Lewe Ręce swój brak umiejętności prezentował w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Toruniu, Lublinie, Oslo, Ostrawie, Pradze i chciałby jeszcze gdzieś.
Prowadzi stronę poświęconą Literaturze na Świecie  oraz Teksty Trzecie , gdzie uwalnia różne ciekawe artykuły. Od kwietnia 2013 współprowadzi tumblr czyni.