14.12.2014 l Klub Mandala l Warszawa
start: 15:00 / wstęp: FREE
TWO WORLDS DUET
JĘDRUCH / SUDNIK
Duet DWA ŚWIATY / TWO WORLDS DUET, czyli Iwona Jędruch - muzyka akustyczna & Tadeusz Sudnik - muzyka elektroniczna, to niespotykane połączenie muzyki elektro-nowej granej na żywo i muzyki akustycznej granej na misach dźwiękowych, skrzypcach, gongach i in. Następuje więc zderzenie niebywałych w porównaniu z instrumentami tradycyjnymi możliwości dźwiękowych uzyskiwanych elektronicznie, z akustyczną warstwą dźwiękową bardzo silnie wibrujących idiofonów metalowych uderzanych - instrumentów o nieokreślonych a nawet nieprzewidywalnych brzmieniach, połączonych z dźwiękiem skrzypiec i śpiewem przez muszlę.
Muzyka improwizowana duetu DWA ŚWIATY jest formą dialogu dźwiękowego przechodzącego w sekwencje polegające na równorzędnym współgraniu obu warstw dźwiękowych. A wszystko to tworzy się w obecności słuchaczy w trakcie koncertu.
✪ IWONA JĘDRUCH
Improwizatorka, skrzypaczka, wokalistka, gongini. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku lat ośmiu. Ukończyła Liceum Muzyczne i PWSM (obecnie Akademia Muzyczna) w Gdańsku. Uczyła się u prof. S. Hermana, prof. L. Galona i in. Studiowała także na Uniwersytecie Gdańskim i SGPiS w Warszawie.
Improwizatorka, skrzypaczka, wokalistka, gongini. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku lat ośmiu. Ukończyła Liceum Muzyczne i PWSM (obecnie Akademia Muzyczna) w Gdańsku. Uczyła się u prof. S. Hermana, prof. L. Galona i in. Studiowała także na Uniwersytecie Gdańskim i SGPiS w Warszawie.
Stosuje własne techniki wydobywania dźwięku w celu wyeksponowania kolorystycznych i dynamicznych walorów dźwięku, co ma istotny wpływ na kształtowanie się formy muzycznej i przebiegi emocjonalne w jej muzyce.
Gra solo i w duetach o niekonwencjonalnym składzie z Tadeuszem Sudnikiem, Michaelem Zerangiem, Zdzisławem Piernikiem, Aliną Mleczko, Pawłem Prochnowskim, Małgorzatą Kołcz i in. Występuje w kraju i za granicą na licznych koncertach kameralnych i festiwalowych (na Małej WJ w ramach MFMW Warszawska Jesień, Międzynarodowym Festiwalu Kultury Hiszpańskojęzycznej "Viva Flamenco" i wielu innych.). Wielokrotnie brała udział w audycjach i nagraniach radiowych i telewizyjnych.
Wypełnia dźwiękiem przestrzeń plastyczną i sceniczną w projektach łączących dźwięk z kolorem i ruchem w ramach współpracy z Seweryną Gugała-Stolarską - tkanina artystyczna, Anną Stolarską-Przybysz, Wandą Badowską-Twarowską, Edytą Dzierż, i in. - malarstwo; Antonem Groschem - fotografia oraz z Elżbietą Pastecką - Studio Mimart w Warszawie, Jarosławem Kuszą - Studio Eksperymentalne Sztuka Mroku w Łodzi. Prowadzi także autorskie warsztaty improwizacyjne i rozwojowe SZTUKA DŹWIĘKU SZTUKĄ ŻYCIA, wykorzystuje harmonizującą funkcję wibracji dźwięku w kontakcie indywidualnym. Pisze felietony.
Gra solo i w duetach o niekonwencjonalnym składzie z Tadeuszem Sudnikiem, Michaelem Zerangiem, Zdzisławem Piernikiem, Aliną Mleczko, Pawłem Prochnowskim, Małgorzatą Kołcz i in. Występuje w kraju i za granicą na licznych koncertach kameralnych i festiwalowych (na Małej WJ w ramach MFMW Warszawska Jesień, Międzynarodowym Festiwalu Kultury Hiszpańskojęzycznej "Viva Flamenco" i wielu innych.). Wielokrotnie brała udział w audycjach i nagraniach radiowych i telewizyjnych.
Wypełnia dźwiękiem przestrzeń plastyczną i sceniczną w projektach łączących dźwięk z kolorem i ruchem w ramach współpracy z Seweryną Gugała-Stolarską - tkanina artystyczna, Anną Stolarską-Przybysz, Wandą Badowską-Twarowską, Edytą Dzierż, i in. - malarstwo; Antonem Groschem - fotografia oraz z Elżbietą Pastecką - Studio Mimart w Warszawie, Jarosławem Kuszą - Studio Eksperymentalne Sztuka Mroku w Łodzi. Prowadzi także autorskie warsztaty improwizacyjne i rozwojowe SZTUKA DŹWIĘKU SZTUKĄ ŻYCIA, wykorzystuje harmonizującą funkcję wibracji dźwięku w kontakcie indywidualnym. Pisze felietony.
✪ TADEUSZ SUDNIK
Reżyser dźwięku, performer, kompozytor, założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych. Pracował w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, nagrywał muzykę filmową i baletową, elektroniczną, teatralną i etniczną. Pracował dla festiwalu muzyki współczesnej Warszawska Jesień i dla PTMW. Projektował dźwięk dla Double Opera HEARTPIECE wystawianej w galerii The Kitchen w Nowym Yorku. Nagrywał z Freelectronic Tomasza Stańki. Członek grupy Kawalerowie błotni (2001) - wraz Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim - łączącej tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach: lasach, na łąkach. Jego zainteresowania skupiają się na syntezatorach analogowych, elektronicznych urządzeniach przekształcających, efektów dźwiękowych natury.
Współpracował i nagrywał z Tomaszem Stańką, Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Andrzejem Mitanem, Januszem Skowronem, Helmutem Nadolskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Andrzejem Przybielskim, Adamem Pierończykiem, Tomaszem Dudą.