KONCERT
28.05.2015 l Firlej l Wrocław
start: 20:00 / wstęp: 15 zł

miejsce, czas, (dźwięki)¹º


LUCIO CAPECE

RISHIN SINGH

/link FB/

Partyturę utworu 2005¹ Manfreda Werdera stanowi następująca formuła: „miejsce, czas, (dźwięki)”. Można powiedzieć, że szwajcarski kompozytor poprzez krótką instrukcję dla wykonawcy wskazuje szeroki zakres problemów, którymi od lat zajmują się twórcy muzyki eksperymentalnej (wraz z nadrzędnym pytaniem o jej status ontologiczny). Pozwala to spojrzeć na tę kompozycję, jak na kolejny z manifestów, czy też rodzaj postulatu (refleks słynnego 4’33” Johna Cage’a).

miejsce, czas, (dźwięki) to seria koncertów poświęconych różnym sposobom funkcjonowania dźwięku w czasie i przestrzeni, modalnościom ciszy, performatywnym aspektom muzyki oraz niestandardowym rodzajom notacji muzycznej. Głównym ich celem jest jednak próba zmiany przyzwyczajeń percepcyjnych publiczności. Przygotowane działania będą zatem zorientowane na szczegół i pogłębione, wielopłaszczyznowe słuchanie, co ma pomóc w obalaniu wszelkich nabytych automatyzmów oraz zaszczepieniu w odbiorcach sympatii do tego co nowe i wymykające się kategoryzacji.

Cały cykl jest wyraźnym nawiązaniem do tradycji eksperymentu wyznaczonej przez Johna Cage’a i innych twórców ze szkoły nowojorskiej (Morton Feldman, Christian Wolff, Earle Brown), grupę Fluxus (George Brecht, Philip Corner, La Monte Young, Takehisa Kosugi), Alvina Luciera, Corneliusa Cardew czy Pauline Oliveros – tradycji nieustannie rozwijanej w interesujący sposób, a przy tym paralelnej do przemian w sztukach wizualnych.

Organizatorzy: ROZKURZFUNDACJA SU:P

Program:
- Lucio Capece, Factors Of Space Inconstancy (2014)
- Rishin Singh, Numbers Descending (2014)
- Konrad Gęca, Art Of Choices (2014 - )


Argentyński muzyk mieszkający w Europie od 2002 roku. Po długim okresie aktywności na polu improwizowanej muzyki elektroakustycznej (EAI), w ostatnim czasie koncentruje się głównie na zagadnieniu percepcji dźwięku i działaniach site-specific, występując solo lub w większych składach instrumentalnych (jest członkiem zespołu Konzert Minimal).



Komponuje, stosując techniki ustrukturyzowanej improwizacji i niekonwencjonalne sposoby notacji muzycznej. Najczęściej używanymi przez niego instrumentami są: klarnet basowy i saksofon sopranowy, analogowe syntezatory, generatory szumów, automat perkusyjny oraz głośniki podwieszane na specjalnych wahadłach i balonach wypełnionych helem.



Współpracował z wieloma cenionymi artystami, m.in. Miką Vainio, Radu Malfattim, Toshimaru Nakamurą, Axelem Dörnerem, Kevinem Drummem, Robinem Haywardem, Rhodrim Daviesem, Burkhardem Beinsem, Vladislavem Delayem, Lorenzo Bruscim, Mattinem, Julią Eckhardt, Mortenen Olsenen, Christianen Kestenem, Keithem Rowe, Taku Sugimoto, Giuseppe Ielasim, Annette Krebs, Andreą Neumann, Franzem Hautzingerem, Phillem Niblockiem, Christianem Wolffem i Pauline Oliveros.


Urodzony w 1985 roku w Kuala Lumpur w Malezji. Trębacz, tekściarz, twórca video, performer. Swoją muzykę określa jednocześnie jako prostą i zmysłową. W Polsce gościł na krakowskim festiwalu Audio Art, jego występ zaskoczył wiele osób.



Współpracował m.in. z Jim'em Denley, Goh Lee Kwang, Ensemble Offspring, Jasonem Kahnem, Konzert Minimal, Mike'm Majkowskim, Johnny'm Chang, Catherine Lamb, Bryanem Eubanks, Lucio Capece. Koncertował w Azji, Europie, Nowej Zelandii, Australii i Kanadzie. Żyje i tworzy w Berlinie.


Samouk eksperymentujący z dźwiękiem i video, improwizator. Punktem wyjścia do działań twórczych są nagrania terenowe lub dźwięki generowane przy pomocy dyktafonów, przedmiotów jak i samego miksera, który jest głównym instrumentem. Sięga po wszelkie tworzywa, stara się nie przywiązywać do konkretnego medium, a raczej dobierać je w zależności od kontekstu. Opowieść, komunikacja z odbiorcą - te warunkują każdorazowo użycie innych narzędzi.



W poszukiwaniu interakcji prowadzi warsztaty, podczas których jest tylko inicjatorem procesu twórczego i w ten sposób próbuje realizować założenia formy naturalnie ukształtowanej (Andrzej Pawłowski) czy formy otwartej (Oskar Ansen), udowadniając, że twórczość nie jest domeną profesjonalistów i nie jest bezpośrednio powiązana z warsztatem, umiejętnościami. Pod szyldem muzykoterapii od lat organizuje cykl wydarzeń promujących muzykę poszukującą, sztukę dźwięku i sztuki wizualne.



Występował w ramach "emfp on tour" (Paryż, Amsterdam, Bruksela, Londyn, Berlin), na festiwalu AudioArtSkver art (mali losinj), w Lublanie (wraz z kolektywem Cirkulacija2). oraz w ramach projektu Exploratory Music From Poland on Tour. Organizuje cykl koncertów Muzykoterapia, promujących sztukę dźwięku i muzykę poszukującą. Jest członkiem polskiego stowarzyszenia muzyki elektroakustycznej, autorem muzyki do filmu "Legenda kineform" i do spektaklu "Paradiso". niedawno wydał płytę "Art of choices" nakładem wydawnictwa Mathka oraz współtworzył podgórski nieprzewodnik dźwiękowy.