03.12.2015 l Mózg Powszechny l Warszawa
start: 20:00 / wstęp: FREE
/link FB/
Podczas koncertu nastąpi prawykonanie kompozycji Krzysztofa Cybulskiego MORPH dofinansowanej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Kompozytor i twórca muzyki elektroakustycznej, basista, twórca oprogramowania muzycznego, interaktywnych obiektów i instalacji. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w zakresie kompozycji i aranżacji jazzowej. Współzałożyciel artystycznej grupy nowomediowej panGenerator. Trzykrotny półfinalista (w tym raz zakwalifikowany do finału) prestiżowego konkursu Margaret Guthman Musical Instrument Competition na Georgia Institute of Technology w USA. Basista zespołu Lomi Lomi związanego z wytwórnią Lado ABC. Współpracował ponadto m. in. z takimi twórcami, jak Krzysztof Knittel (Warszawska Jesień 2015), Anna Zaradny (Instalakcje 4), Sławomir Wojciechowski (Warszawska Jesień 2014, Ad Libitum 2015). Twórca projektu muzyczno-technologicznego Spectral Score prezentowanego m. in. na Biennale WRO 2015, festiwalu Kultura 2.0 w 2013 r. oraz w audycji „Bita godzina” w pr. II Polskiego Radia. Dwukrotny beneficjent programu Instytutu Muzyki i Tańca „Zamówienia Kompozytorskie (w 2013 i 2015 r.).
❒ MICHAŁ GÓRCZYŃSKI
Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od 1998 roku zajmuje się pisaniem muzyki na różne składy instrumentalne („Zróżnicowanie” dwa fagoty i klarnet, „Rondo a la krakowiak” na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, „Malowanie” na dwa klarnety, fagot, kontrabas i śpiew, „Suita w stylu żydowskim” na klarnet, skrzypce i kontrabas oraz cykle utworów inspirowane językami świata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę) oraz muzyki do teatru (około 25 spektakli dla teatrów dramatycznych i lalkowych). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Występował jako solista z takimi zespołami jak: de Ereprijs, Kwartet Śląski, Orkiestra „Aukso”, Filharmonia Podlaska. Uczestniczył w Międzynarodowych kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt, gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym.
Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych. Od 2002 roku współtworzy zespół „Kwartludium” - specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2008 roku pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych klarnetu basowego, inspirując się beat boxem i współpracując z jednym z najlepszych polskich beat boxerów „Tik Takiem” Patrykiem Matelą. Twórca pojęcia „edukacja komponowana”. Stypendysta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu tworzenia alternatywnych podręczników edukacyjnych. Razem z Janem Młynarskim i Piotrem Zabrodzkim tworzy zespół Pole.
Niezależny wiolonczelista, improwizator i
kompozytor specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i
awangardowej. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.
Jest zdobywcą nagród na konkursach muzycznych w tym Konkursu
Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz
Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w
Warszawie. Występował m.in na festiwalach Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, 1 Festiwalu Pawła Szymańskiego, w serii
Portrety Kompozytorów, contem.ucha w Łodzi, Audiologie w Lublinie, Ad
Libitum w Warszawie, Audio Art i w serii Playback Play.
W latach 1998-2008 był członkiem zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, z którym koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA. Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet pod kierunkiem Andrzeja Bauera. Współpracuje z zespołem Kwartludium. Jego solowa płyta Cellovator DUX 0628 sponsorowana ze środków stypendium Ministra Kultury w programie Młoda Polska z kompozycjami współczesnymi i improwizacjami ukazała się w 2008 r. Nagranie Mikołaja znalazło się na płycie Exploratory Music from Poland prezentującej najciekawsze zjawiska w muzyce polskiej nagrane w ostatnich latach opisane w magazynie WIRE 7/2010. Wspólnie z saksofonistą Rayem Dickaty i perkusistą Pawłem Szpurą tworzą improwizujące trio Osaka Vacuum, które wydało w 2011r. płytę Emerging View pod szyldem Slowdown Records.