INTERFERENCJE

"Interferencja to nakładanie się na siebie co najmniej dwóch fal, czego efektem jest powstanie w przestrzeni nowego rozkładu fal."

Kolejne odsłony Interferencji będą pojawiały się co 2-3 tygodnie na łamach Trzeciej Fali. Pomysłodawczynią cyklu jest FOQL / Justyna Banaszczyk. Do współtworzenia projektu zaprosiła kilkanaście osób m.in. z Polski, Holandii, Szwecji, Niemiec i Belgii. Wśród nich są doświadczeni muzycy, szefowie niezależnych wytwórni, a także artyści początkujący, być może nawet nieznani bliżej słuchaczom w Polsce, na pewno jednak aktywni na swoich lokalnych podwórkach niezależnego muzycznego półświatka.

Kluczem wyboru był wyrazisty estetyczny i etyczny rys każdej z zaproszonych osób, a także bezkompromisowe, konsekwentne działanie wbrew wytyczonym zasadom tak zwanego marketingu, czy pseudopromocji, reżimu lajków i  autoprezentacji.

Każde wydanie Interferencji będzie swoistą odpowiedzią na zadane pytanie: czym jest dla Ciebie eksperyment i czy nadal ma sens?

Nie będziemy się trzymać żadnej konkretnej formy. Zaprezentujemy mixtape i sety DJ, które niekiedy będą połączone z performancem dźwiękowym, nagrania terenowe, słowo mówione ze specjalnie przygotowanymi kompozycjami dźwiękowymi, nagrania na żywo, manifesty graficzne - wszystkie będą przygotowane specjalnie dla Trzeciej Fali.


INTERFERENCJE #7

∑NCLAVE - EVERYDAY MISANTHROPY
Eksperyment w muzyce to bunt i brak poszanowania dla utrwalonych zasad. Próba odnalezienia ukrytego porządku w pozornej dysharmonii. Zlekceważenie konwencji i odrzucenie schematów. A także poszukiwanie dźwięku, który jest jak jednorożecZestawienie dźwięków, które co do zasady nie powinny do siebie pasować, ale jednak czasem ten totalnie głupi pomysł wypali (i wtedy jest właśnie ta szalona radość z tworzenia/miksowania!). Plus skoncentrowanie się na samym dźwięku, a niekoniecznie kompozycji (bo tam już raczej nie ma czego odkrywać).

Jeśli o mnie chodzi, to raczej nie lubię prowadzić rozważań o muzyce (i nienawidzę recenzji, zwłaszcza tych hipstersko-orgazmiczno-głupiomądrych). Jednak trochę ubolewam, że muzyka zaszufladkowana w worku o nazwie "techno" stała się taka modna, a jednocześnie powszednia, smutna, nudna i często zwyczajnie chujowa. A przecież ten gatunek to POTĘGA, która ma zaskakiwać, napierdalać i nie schodzić poniżej 130 uderzeń na minutę. Dlatego szukam złotego środka między klubem i rejwem w lesie. Gdzieś w połowie drogi od ojców założycieli z Detroit do Thunderdome'a. A tak poza tym, to lubię industriale, ładne kobiece wokale oraz żelki Haribo, za to nienawidzę techhouse'ów i saksofonów w tle.

Jest grane:
12z - Names or Labels [Other People 2016]
Ancient Methods - Untitled [Ancient Methods 2007]
Roly Porter - Corrin [Subtext 2011]
Ansome - Bearded Lady [THEM 2016]
Ayarcana - As the Gods Will (Ontal remix) [PLS.UK 2015]
Danilo Incorvaia - 2862 [Dred Collective 2015]
Ansome - Snake Eyes [Perc Trax 2016]
Damcase - Venerate Circles [MORD 2016]
Scalameriya - Majin [Bombtrap 2016]
Grovskopa - Ragnarok [Audio Assault 2006]
John Mitchell - Sober Justice [Clutch Trax 2014]
Mickey Nox - Gehenna [Green Fetish 2014]
Haffa Combino - Kobent (Version 2) [Primate 1998]
AnD - Power Spectrum (O/H remix) [Electric Deluxe 2015]
WarinD - Recovery (Huck Farper & Falhaber remix) [WarinD 2016]
Hedges - Caged [Dred Collective 2015]
Xosar - Show Yourself [Gyrocyre 2016]
Ontal feat. Fausten - Terraform [Ad Noiseam 2015]
Enclave - Many Paths to Self-destruction [Unreleased]
Kerridge - FLA 3 [Downwards 2016]
Kenny Campbell - All Betts Are Off [Raven Sigh 2015]




 ∑NCLAVE
Jerzy, urodzony w Poznaniu dwa dni po katastrofie czernobylskiej, eksplorator muzyki elektronicznej od ponad 10 lat. Produkuje garażowo w chacie i dzieli się najgorszymi pomysłami na soundcloudzie. Entuzjasta wykopywania muzycznych perełek z niszowych bandcampów. Jest zwolennikiem muzyki bezkompromisowej i bezlitosnej. Nie znosi modnych i wszechobecnych berlińskich potupajek dla metroseksualnych studentów europeistyki. W wolnych chwilach marzy o nielegalnych rejwach i kamieniach w pralce.