09.05.2015 l Trzecia Fala l Białobrzegi
start: 14:00 / wstęp: 10 zł (Płyta Cegiełka - Niespodzianka)
❒ KOMORA A
W skład grupy wchodzą Dominik Kowalczyk (Wolfram), perkusista indie-rockowego Setting The Woods on Fire - Karol Koszniec i właściciel labelu Monotype Rec. - Jakub Mikołajczyk. Trójkę artystów łączy niewątpliwie pokrewna, choć nie identyczna wrażliwość brzmieniowa; w efekcie otrzymujemy improwizacje o gęstości i wewnętrznej dynamice dużo większej niż w solowych impresjach Wolframa. Uwagę zwraca przede wszystkim wysoka brzmieniowa entropia: skupione, surowe medytacje Kowalczyka zyskują kontrapunkt i zarazem dopełnienie w bardziej ekstrawertycznym i drapieżnym temperamencie pozostałych członków Komory A.
❒ CZARNY LATAWIEC
Krytyk muzyki oraz twórca, kurator, dj i producent - Daniel Brożek. Sonorystyczny plądrofonista, dźwiękowy imperialista. Jego produkcje, równie kolorowe, co płyty z których gra, to wyraz zadumy nad ponadczasowością rytmu Czarnego Lądu i mocą nierównomiernie temperowanych strojeń. Aktywny na polach sztuki dźwięku i krytyki muzycznej, kurator Canti Illuminati Festival i Sceny Dźwiękowej Przeglądu Sztuki Survival. DJ i producent muzyczny (oficyny Mik.Musik! i BDTA), krytyk (m.in. Glissando, Notes na 6 tygodni, Ruch Muzyczny, Rita Baum, EMD, ArtPapier, Radio Sitka).
Jakub Schönhof-Wilkans, ur. w 1983 roku w Poznaniu. Od 2009 roku publikuje głównie poezję w mediach drukowanych i internetowych (m.in.: RWA, Czas Kultury, Pogranicza, Zeszyty Poetyckie, Wakat, Wyspa, Rita Baum, Cegła, Helikopter). Anglojęzyczne wiersze autora ukazały się w USA (Breadcrumb Scabs, Calliope Nerve, Gutter Eloquence, Warwick Unbound). Prowadził blog z rocznego pobytu w Afryce Wschodniej. W roku 2011 ukazał się jego debiutancki tomik poezji „Obcokrajowiec”. Twórca eksperymentalnych projektów muzycznych: Dziecka ("Wielkopowierzchniowe Odgłosy Lasów" - BDTA 2014, "bluish/greyish" Oficyna XV Parówek, 2014) oraz Feldgrau (wydawnictwa w USA, na Węgrzech, w Rosji, teraz też i w fyh!records). Jest również założycielem noise/ambient mikrolabelu NoooiseYeti.
❒ TOTEM
❒ MCHY I POROSTY
Bartosz Zaskórski pochodzi z polskiej wsi i zagra muzykę charakterystyczną dla terenów wiejskich. Użyje w tym celu prostego syntezatora, sześciu kawałków psa, winogron i laptopa. Będą też fujarki.
❒ HVTB (Hurtbeats)
Wawrzyniec Hłasko - Z zawodu realizator dźwięku, od 10 lat wytrwale i skutecznie realizuje marzenie o całkowitej utracie słuchu. Publikował się i występował pod niezliczonymi pseudonimami, przetarł swój szlak poprzez "muzykę" gore grind i skwierczący harsh noise, smutny post-rock, średniej jakości techno, w kierunku subtelności i rozmytych plam improwizowanej muzyki cyfrowej, której brzmienie zaprezentuje na "Ostatniej w Białobrzegach" Fali Dźwięku. Gwarantuje odczucia na granicy rzewnego wzruszenia i irytacji.
/// JAKUB GLIŃSKI & PURGIST - Performance
Pochodzący z Rzeszowa muzyk eksperymentalny, artysta audiowizualny, malarz, najprawdopodobniej też i człowiek. Swoją przygodę z działaniami artystycznymi rozpoczął 12 lat temu kiedy to w zetknięciu z programem do produkcji muzyki przybrał dedykowaną mu mroczną, niepokojącą i ciemną ambientową estetykę. Późniejsza forma w jaką ewoluował, przypominała raczej monodramy, performatywne występy, w których wyrzucał z siebie ukryte pokłady emocji o niezwykle silnym ekspresyjnym geście. W „Jesus Is A Noise Commander”, bo tak nazywał się jego solowy noisowy projekt, poszukiwał przede wszystkim nieokreślonego ekstremum dźwiękowego i wizualnego. Ważnym elementem budującym cały nastrój projektu był ubiór, a dokładnie zbiór śmieci, wszelkich odpadów, które mumifikowały jego ciało podczas występów oraz stroboskop, który potęgował doznania.
Ta estetyka, zarówno tak jak w muzyce pojawiła się w naturalny sposób w jego radykalnych realizacjach malarskich. Podobnie jak w muzyce mamy tu do czynienia z bujną i obfitą w gest ekspresjonizmu abstrakcyjnego, miksturę agresji i buntu przelewaną na różnego typu artystyczne podłoża. Jakub w swoim malarstwie wykorzystuje odpady cywilizacji i industrialu. Sam tworzy alternatywne podłoża, zbija blejtramy nie oszczędzając centymetra napotkanego materiału. Często najpierw buduje obraz, by potem odrzucić większość z tego, co namalował i przykryć to kolejną warstwą, czasem nawet sześcioma czy siedmioma.
Szczególnie upodobał sobie materiały budowlane, które często ukrywa dyskretnie w szczelinach płócien, tak jakby usiłował ukryć narzędzia dokonanej zbrodni. Jak sam twierdzi swoją sztukę zalicza do kategorii „trash and error”, określając ją mianem sztuki błędnej, zbudowanej na etosie squat-owego punku i industrialnego trashu.
W 2014 roku Jakub rozpoczął projekt, podczas którego wraz z muzykiem eksperymentalnym PURGIST dokonują swoistej próby zjednoczenia synchronii dźwięku oraz obrazu. Dzieję się to za sprawą umieszczanych na płótnie mikrofonów kontaktowych, które wyłapują na żywo każdy malarski gest dokonany przez Jakuba, tworząc hałaśliwą narracje dla powstającego dzieła.
❒ PURGIST
❒ JACEK SZCZEPANEK - “NO DOBRZE, NOJZY, DRONY, IMPROW, ALE CZY TO JEST MUZYKA?”
Instalacja i performens dźwiękowy. Jacek Szczepanek buduje z archiwalnych nagrań wszystkich koncertów w Trzeciej Fali instrument-monstrum, na którym będzie się dało zagrać na kilku czołowych polskich eksperymentatorach jednocześnie.
❒ MIRON GRZEGORKIEWICZ - Pissing against the moon only when it’s almost full
Za wysokie słupki kolejowe
Oczy
Żyły na dłoniach
Włosy
Odkrywanie