![]() |
| by Ewa Głowacka |
12.01.2016 l Galeria na Czystej l Wrocław
start: 20:30 / wjazd: 15 zł
REVUE SVAZU
ČESKÝCH ARCHITEKTŮ
WIŃCZYK / TKACZ
/link FB/
❒ HUBERT WIŃCZYK
"Było już malarstwo, rzeźba, literatura oraz taniec o architekturze. Duet proponuje dźwięki inspirowane jej przedstawieniami, konkretnie planami architektonicznymi. To że pochodzą one z czasów socjalizmu, nie wynika z jakiejkolwiek nostalgii, chęci odwoływania się do ówczesnych idei. Jest to raczej zasługą przypadku, który pozwala traktować ilustracje do pewnego stopnia jako przedmiot znaleziony. O tyle jednak, że w sytuacji występu część wizualna jest starannie dobrana i wcześniej ustalona. W odniesieniu do niej konstruujemy pewne ramowe założenia, w obrębie których mieszczą się tworzone dźwięki. Cały proces ma zatem na celu nie tylko konfrontowanie dwóch zmysłów (wzroku i słuchu), dwóch sztuk (architektury i muzyki), ale też dwóch modeli grania (kompozycji i improwizacji)."
Revue svazu českých architektů: Hubert Wińczyk - generator fal akustycznych Piotr Tkacz - gramofon i przedmioty. Debiutancki album Revue svazu českých architektů pt. "Ansicht von Osten" ukazał się nakładem labelu -Super-.
Artysta dźwiękowy, performer. Absolwent intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Od 2006 roku prowadzi przedsięwzięcie Urinatorium w którym wykorzystuje alternatywne źródła dźwięku, nazywając je metabolicznymi odpadami życia i działalności ludzkiej. Interesują go akustyczne odpadki i proces przemiany, alternatywne źródła dźwięku, manipulacje skojarzeniami, rytualny trans. Muzykę Wińczyka tworzą m.in. dziecięce zabawki, nagrania terenowe, dźwięki konkretne, archiwalia, efekty gitarowe.
Razem z fundacją Fabryka UTU prowadzi warsztaty dźwiękowe. Jest członkiem zespołów WW DUO, Revue svazu českých architektů. Z żoną Moniką Wińczyk tworzy performerski duet „Monster Hurricane Wihajster”. Niedawno, przy okazji cyklu za duszno, powrócił do swojego starego elektronicznego wcielenia muzycznego Mönada.
❒ PIOTR TKACZ
Publicysta, organizator, didżej, improwizator, pomysłodawca cyklu "Historie muzyki" Gra przede wszystkim na gramofonie przy użyciu przedmiotów, czasem stosując tylko przedmioty, codziennego (nie)użytku, a zdarza mu się też wykorzystywać winyle. Współtworzy następujące grupy / projekty / zespoły: Kurort (2008) z Pawłem Bukowskim (gitara basowa) i Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami). W tym samy roku rozpoczął działalność Revue svazu českých architektů z Hubertem Wińczykiem (generator fal sinusoidalnych).
Publicysta, organizator, didżej, improwizator, pomysłodawca cyklu "Historie muzyki" Gra przede wszystkim na gramofonie przy użyciu przedmiotów, czasem stosując tylko przedmioty, codziennego (nie)użytku, a zdarza mu się też wykorzystywać winyle. Współtworzy następujące grupy / projekty / zespoły: Kurort (2008) z Pawłem Bukowskim (gitara basowa) i Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami). W tym samy roku rozpoczął działalność Revue svazu českých architektů z Hubertem Wińczykiem (generator fal sinusoidalnych).
Z Mikołajem Tkaczem tworzy dwa duety, Radioda oraz Tkacze (2013). Stupor z Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami) i Fryderykiem Liskiem (komputer), Lata z Maciejem Maciągowskim (syntezator analogowy), Ryzykowna wyprawa batyskafem (2013) z Patrykiem Daszkiewiczem (elektronika, taśmy) i Patrykiem Lichotą (saksofon z preparacjami) oraz Tirips (2013-2014) z Aleksandrą Grünholz (laptop). Jest otwarty na nowe spotkania improwizacyjne, wykonuje także partytury tekstowe i graficzne. Nagrywał m.in. z Alice Hui-Sheng Chang, Hermanem Müntzingiem, Pascalem Battusem i Seijim Morimoto.
Razem z Patrykiem Lichotą współprowadzi Audiosferę w Radiu Afera. Współorganizuje festiwal FRIV, a także wiele koncertów, pokazy filmowe, pogadanki, spotkania itp itd. Jako DJ 2 Lewe Ręce swój brak umiejętności prezentował w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Toruniu, Lublinie, Oslo, Ostrawie, Pradze i chciałby jeszcze gdzieś. Jego teksty ukazywały się między innymi w "Dwutygodniku", "Glissando", "2+3D", "Fragile", "HIS Voice". Z wykładami gościł w toruńskim Kulturhauz i Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, a w poznańskim HAT Center prowadził spotkania dotyczące "Sonic Warfare" Steve'a Goodmana.
