INTERFERENCJE

"Interferencja to nakładanie się na siebie co najmniej dwóch fal, czego efektem jest powstanie w przestrzeni nowego rozkładu fal."

Kolejne odsłony Interferencji będą pojawiały się co 2-3 tygodnie na łamach Trzeciej Fali. Pomysłodawczynią cyklu jest FOQL. Do współtworzenia projektu zaprosiła kilkanaście osób m.in. z Polski, Holandii, Szwecji, Niemiec i Belgii. Wśród nich są doświadczeni muzycy, szefowie niezależnych wytwórni, a także artyści początkujący, być może nawet nieznani bliżej słuchaczom w Polsce, na pewno jednak aktywni na swoich lokalnych podwórkach niezależnego muzycznego półświatka.

Kluczem wyboru był wyrazisty estetyczny i etyczny rys każdej z zaproszonych osób, a także bezkompromisowe, konsekwentne działanie wbrew wytyczonym zasadom tak zwanego marketingu, czy pseudopromocji, reżimu lajków i  autoprezentacji.

Każde wydanie Interferencji będzie swoistą odpowiedzią na zadane pytanie: czym jest dla Ciebie eksperyment i czy nadal ma sens?

Nie będziemy się trzymać żadnej konkretnej formy. Zaprezentujemy mixtape i sety DJ, które niekiedy będą połączone z performancem dźwiękowym, nagrania terenowe, słowo mówione ze specjalnie przygotowanymi kompozycjami dźwiękowymi, nagrania na żywo, manifesty graficzne - wszystkie będą przygotowane specjalnie dla Trzeciej Fali.


INTERFERENCJE #14


THOMAS  MARTIN  EKELUND         N O T H I N G  LEFT   INSIDE

Kampanię wrześniową inaugurujemy z Thomasem Martinem Ekelundem - grafikiem, muzykiem, wydawcą, człowiekiem instytucją, gościem aktywnym na szwedzkiej scenie niezależnej od niemal dwóch dekad. Okazało się, że podobnie jak my twórca Trepaneringsritualen i wytwórni Beläten nie ma zbyt wielkich nadziei związanych z ludzkością. Fuck humanity, fuck society. Poniżej krótki i zwięzły wywiad.

What does it mean to be independent label in social media era?

15-20 years ago you had to struggle to get your gospel out there, but on the other hand once you did you had the undecided attention of the recipient. These days you have so many ways to get the word out, but you’re constantly trying not to drown in the endless torrents of information.

Do you think experiment in music is still possible? If yes - what does it mean?

As a musician, if you are not experimenting, you will not have my attention. Complacency and stagnation means death as an artist. We should all strive to attain wisdom, enlightenment and ultimately godhood.

How would you describe your labels work ethics?

Beläten is attempting to establish a permanent land bridge between the conscious and the subconscious; a gateway between the subliminal, liminal and hyperlimininal.
Beläten makes sense of the senseless, and drive the sane insane. We operate in reality, and like all things in reality we are in constant flux. 
Confusion is essential.

How do you choose artists too cooperate with?

By not searching for them. I believe that my path will eventually cross with anyone and everyone who belongs in the Temple of Beläten. There are no aesthetic criteria.

NOTHING LEFT INSIDE

Brighter Death Now — Happy Happy Happy
Fuck Buttons — Brainfreeze
Chelsea Wolfe — Color of Blood
Ministry — N.W.O.
Michael Idehall — Nightmare
Impulse Controls — Devour
Varg — No Laws (Škorpion vz. 61)
Pact Infernal — Circle III (Gluttony)
Lana Del Rey —High By the Beach
IOKOI — Body/Head
Ordo Equilibrio — Cleft of Stainless Rose
G.G.F.H. — Nothing Left Inside
Blitzkrieg Baby — Children in Uniform MMXIII
Bestial Mouths — Small Prey




THOMAS MARTIN EKELUND

Thomas Martin Ekelund (b. 1977) is a musician, visual artist, and graphic designer, residing in Gothenburg, Sweden. Ekelund’s work spans a multitude of themes and aesthetics, but is always squarely aimed at uncovering the occulted aspects of existence, and that which lays beyond. Ekelund currently records solo as Trepaneringsritualen, and in the duo λωτοφάγοι together with Michael Idehall, and runs the cross-media organisation Beläten. Previously Ekelund has worked as Dead Letters Spell Out Dead Words, in the duo Soma Sema, and as an early collaborator with The Skull Defekts.