by Michał Dabrowski
KONCERT / IMPREZA
19.06.2016 l Most Grota-Roweckiego l Warszawa
start: 17:00 / wstęp: CO ŁASKA




Ponoć czas na kolejną Falę Dźwieku, w miejscu magicznym i symbolicznym zarazem, leżącym na przecięciu dróg do mitycznych Białobrzegów. Spotkajmy się w plenerze, pod mostem Grota od strony żoliborskiej. Przy okazji. Zaintrygowani przestrzenią, założyliśmy koło naukowe badające wizualne i dźwiękowe reprezentacje Żerania.

18:00 Teenage Lightning
18.45 Lemiszewski
19.45 Astma


Kinga Kozłowska aka Teenage Lightning to znana animatorka sceny muzycznej (i kulinarnej w sumie też). Zadebiutowała na składance Jasień (Kaleidofon), pełnym zgrzytliwych, post-industiralnych dźwięków.




JAKUB LEMISZEWSKI
Znany głównie jako gitarzysta i główna siła kreatywna garażowego Graveyard Drug PartySocial Cream, Sierść czy Bambong. Obecnie skupia się na solowych poszukiwaniach skupionych wokół internetowej psychodelii, dekonstrukcji dźwięku oraz muzyki tanecznej. Po zeszłorocznym sukcesie solowego albumu "30 Minut", wydanego w labelu Jasień postanowił pójść za ciosem i nagrać nowy elektroniczny materiał, tym razem dużo bardziej taneczny. Podczas koncertu będzie można usłyszeć fragmenty nowej płyty oraz najnowsze kompozycje, którym dużo bliżej do transowego techno niż zdekonstruowanych kasetowych majaków. Obecnie nagrywa 3 solowe albumy grając w 4 zespołach. Tym razem zagra muzykę z nadchodzącego wydawnictwa pełnego jaśniejszych dźwięków, syntezatorowych plam i abstrakcyjnych zestawień. Sam autor określa te muzykę jako "Bubblegum New Age".




ASTMA
Tomasz Popakul, na co dzień reżyser filmów animowanych/animator/scenarzysta , autor m.in. filmu "Ziegenort". Jako pierwszą dźwiękową fascynację można notować donośny zgrzyt pogłębiarki "inż.Marian Bukowski" niosący się nocą nad wodami Zalewu Szczecińskiego. Geograficznie i muzycznie bliżej Berlina niż Warszawy, "zbyt smutny by jechać na loveparade"). Nikifor muzyki elektronicznej. ASTMA to doom-dadaistyczne zlepy nagranego na TASCAMA bitboksującego jąkały, rytm kija włożonego w szprychy, syntezatorowych wyziewów przerywanych komunikatami "out of memory" i wycinków audycji radiowych nanizane na szkielet z techniarskiej stopy dotkniętej halucynogenną grzybicą. Bliska jest mu metoda twórcza jego idola, Richarda D. Jamesa „zapisz to gdzieś na dysku, zapomnij jak to nazwałeś, rób następne.” Jego nagrania okazyjnie pojawiają się w zinie Skin Yard, kasecie dla Oficyny Biedota, etiudach filmowych koleżanek i kolegów ze szkoły.



Pierwszy kontakt z "czarnymi Łódź" miał gdy zaczął występować z łódzkim noisowym składem VOID gdzie najpierw robił wizualizacje z torturowanych poligonów. W Łodzi Jarosławem Grzelakiem i Justyną Banaszczyk funkcjonowali jako Ebola Collective, gdzie raz nawet zdarł gardło wykonując napisany w liceum plastycznym utwór „Kryzys”. Jako noisowy kwartet BETH (z Jarosławem Grzelakiem RNA2, Justyną Banaszczyk FOQL i Kubą Drożdżowskim IRON LUNG) występował m.in przed Zbigniewem Karkowskim w łódzkim klubie DOM. Nadal gra z FOQL i RNA2, tym razem w projekcie OSTY. Jedyny dotąd występ zagraniczny na festiwalu STRCamp w opuszczonej wiosce pionierów zagubionej gdzieś w litewskich borach.