by Krzysztof Białowicz
FESTIWAL
17-19.03.2016 l Toruń l www.cocart.pl
Klub NRD l CSW Toruń



CoCArt 8

MUSIC FESTIVAL


CoCArt Music Festival to prawdziwa uczta dla fanów muzyki elektronicznej, elektroakustycznej, awangardy rockowej i jazzowej oraz sztuki audiowizualnej. Jak co roku od prawie dekady - w toruńskim CSW wystąpią znakomici artyści z Polski i różnych stron świata.  CoCArt Music Festival co roku ściąga setki słuchaczy szeroko rozumianej muzyki współczesnej, ciesząc się świetnym przyjęciem ze strony publiczności i recenzentów. Wielu z zaproszonych muzyków i artystów dźwięku, którzy występowali na festiwalu ma status prawdziwych legend i prekursorów zjawisk muzycznych, które pojawiły się w ostatnich dekadach XX wieku i na początku XXI w. Wielokrotnie dawaliśmy szanse zaistnienia młodym interesującym i obiecującym artystom. Na festiwalu podczas siedmiu edycji wystąpiło kilkuset muzyków, artystów wizualnych i performerów z Europy, Ameryki, Australii i Japonii. 

Kuratorzy festiwalu: Rafał Iwański i Rafał Kołacki
Koordynator: Piotr Zawałkiewicz

BILETY I KARNETY:
Bilet na jeden dzień w CSW: 30 zł (do nabycia od 08.03 w CSW)
Karnet na dwa dni w CSW: 50 zł (do nabycia od 08.03 w CSW)

Bilet na koncerty 17.03 w NRD: 10zł (5zł - za okazaniem biletu/karnetu z CSW)
Bilet na after party 18 i 19.03 w NRD: 10 zł na jeden dzień (5zł - za okazaniem biletu/karnetu z CSW)

Bilet na koncert 20.03 w NRD: 10 zł

Podczas festiwalu odbędą się warsztaty dźwiękowe prowadzone przez Tomka Mirta - "Nagrania terenowe w kontekście mikro i makro przestrzeni."

czas: 
18-19.03.2016 (piątek i sobota)
18.03, godz. 15:00-18:30
19.03, godz. 14:00-18:00
miejsce:  Kulturhauz, ul. Poniatowskiego 5/2

Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować i uczyć się w jaki sposób wykorzystać przestrzeń, pogłos i różne typu rezonanse w nagraniach terenowych. Dowiedzą się również jak kreatywnie kształtować te zmienne podczas obróbki studyjnej, jak odwzorować te rezonanse w finalnym materiale dźwiękowym. Zajęcia są nieodpłatne.

Uwaga! Warsztaty przeznaczone dla dorosłych. Ilość miejsc zdecydowanie ograniczona! Obowiązują zapisy - kulturhauz@gmail.com


MIRT
Tomek Mirt muzyk, malarz, projektant współtwórca pierwszej polskiej manufaktury produkującej syntezatory modularne XAOC Devices, właściciel niezależnych oficyn wydawniczych cat|sun i saamleng, współpracujący z wytwórniami Monotype Records i Bocian. Jako artysta nie pozwala się łatwo zaszufladkować, wychodząc od estetyki ambientu, postindustrialu, folk, psychodelii czy techno w unikalny sposób łączy dźwiękowe eksperymenty z przystępnością pozbawioną banału. Płynnie porusza się między chaosem i porządkiem, błędem a celowością działania, rozmyciem a drapieżnością, wreszcie między brzmieniami kreowanymi na analogowych modularach, dźwiękami instrumentów akustycznych i odgłosami otoczenia.
Współpracował z wieloma ważnymi dla sceny elektronicznej i eksperymentalnej artystami z całego świata, m.in. z Ralphem WechowskimWolframemAngelicą CastelóHati czy Black Forest/Black Sea. Na żywo występował na takich imprezach jak UnsoundWIFFlussi czy Donau Festival. W swoim dorobku ma kilkanaście albumów, w tym dziewięć solowo wydanych w Polsce, Włoszech i USA. Unikalny styl wypracował grając przez lata z zespołami One Inch of Shadow, oraz Brasil and The Gallowbrothers Band, przede wszystkim jednak występując solowo i w duecie z Magdą TER.




17.03 /// DZIEŃ I (Impreza towarzysząca)

/// KLUB NRD / 20:00


BARTEK KUJAWSKI (PL)
Znany również jako 8rolek, jeden z filarów polskiego abstrakcyjnego nurtu IDM, z powodzeniem łączący połamane rytmy z wrażliwością pionierskiej elektroakustyki. Na swoim koncie ma wiele nagrań wydanych w Mik Musik, Cockrockdisco, Raban RecordsSangoplasmo i BDTA. Pod własnym nazwiskiem prezentuje bardziej eksperymentalne oblicze. W marcu 2014 miała premierę jego nowa płyta/słuchowisko/opowiadanie „Szczupak", nakładem BDTA we współpracy z Mik Musik. W styczniu 2016 w Mik Musik ukazał się jego najnowszy materiał "A kto jest słaby, niech jada jarzyny" wydany również na winylu przez AltaNova Press




 RNA2 (PL)
Pochodzący z Łodzi artysta tworzący na styku muzyki i video. W swoich działaniach zawsze przywiązuje dużą wagę do gry na żywo, nawet podczas rejestracji swoich kompozycji. Stara się odejść od oczywistego podziału rytmicznego osiągając maksymalnie hipnotyczny rytm, bezpośrednio łączący się z brzmieniem. Tworzy muzykę elektroniczną w oparciu cyfrowe, softwarowe i analogowe urządzenia, propagując tym samym bliską mu idee użycia komputera jako żywego instrumentu.
Razem z Justyną Banaszczyk (FOQL) założył Niebezpieczne Związki  (NZ//LD) oraz Kolektyw Ebola, do którego wkrótce dołączył Tomasz Popakul (ASTMA). Ich współpraca zaowocowała kilkunastoma koncertami oraz pierwszym wydawnictwem kasetowym w Oficynie Biedota. Udzielał się również w audiowizualnym projekcie BETHMarburg i Meandron. W 2012 zadebiutował solowym projektem RNA2. W 2014 jego utwór "Dive In" został wydany na kompilacji New York Haunted. Obecnie FOQLASTMA i RNA2  pracują nad nowym materiałem, tym razem jako OSTY.




FOQL (PL)
Zainfekowanie muzyki techno elementami post-punkowych estetyk, od minimal wave do industrialu, przyniosło zaskakująco efektowne rezultaty. Aby umiejętnie połączyć te gatunki, trzeba jednak mieć w sobie ten specyficzny mrok. Na pewno kimś takim jest Justyna Banaszczyk, polska producentka działająca pod pseudonimem FOQL. Muzyka artystki pulsuje w rytm detroitowego techno i electro czy chicagowskiego house’u, jest tak mocno nasycona fabrycznymi efektami, metalicznymi perkusjonaliami i oldskulową elektroniką, że jest jej niezwykle blisko do kontrkulturowych eksperymentów z lat 80. Justyna zaczęła od nagrań dla krajowych wytwórni – Oficyny Biedoty i Pointless Geometry. Szybko jednak upomniał się o nie zachodni underground. Efektem tego stały się wydawnictwa dla kultowych wytwórni z Holandii – Enfant Terrible i New York Haunted (prowadzonej przez Vincenta Koremana, znany jako Drvg Cvltvre lub Ra-X). W niedalekiej przeszłości, w obliczach brudniejszych, chaotycznych, synth punkowych, grała z RNA2 jako Marburg oraz w Kolektywie Ebola. Wraz z RNA2Tomaszem Popakulem (Astma) tworzy trzyosobowy projekt OSTY. Stale współpracuje z (RNA2), z którym złożyła i prowadzi Niebezpieczne Związki (NZ//LD).




18.03 /// DZIEŃ II (Festiwal)

/// CSW / 19:00


HYPERCOLOR (US/AT)
W ramach trasy koncertowej promującej ich debiutancki album „Hypercolor”, wydany przez zasłużoną wytwórnię Tzadik (2015), ten dziwnie cudowny zespół namaszczony przez Johna Zorna, zagra na 8. edycji CoCArt Music Festival. Prezentują muzykę o jazz-rockowej energii wyrastającej w dużej mierze z nowojorskiego no-wave. Ich utwory oparte są naprzemiennie na złożoności i prostocie, zmierzają w kierunku entropii i prawie katastrofy na zamówienie lub doskonałego porządku. Nie boją się improwizacji, współczesnej klasyki, naleciałości etnicznych, art-rocka i punkowej zadziorności. Trio HYPERCOLOR to świetni instrumentaliści: Eyal Maoz - gitara, James Ilgenfritz - gitara basowa i Lukas Ligeti - perkusja (zbieżność z nazwiskiem słynnego kompozytora György Ligeti nie jest przypadkowa).




veNN circles (PL)
Mieszanka elektroakustycznej muzyki improwizowanej z pogranicza EIA i eksperymentalnego free improvisation. Projekt Gerarda Lebika i Piotra Damasiewicza powstał w Galerii Zamek w 2012 i działa w kooperacjach z innymi artystami tworząc mutual ëstë group. Album wydany w grudniu 2014 roku nakładem Bocian Records jest rejestracją sesji z Gabrielem Ferrandinim - znakomitym portugalskim perkusistą, występującym na całym świecie z tuzami współczesnego free jazzu. Nagrania tworzą rodzaj elektroakustycznego słuchowiska opartego na sonorystycznej preparacji instrumentów i metalicznych obiektów oraz adaptowanej do potrzeb improwizacji elektronice. W Galerii na Czystej muzycy będą promować tę płytę.



❒ PIOTR DAMASIEWICZ (PL)
Studiował na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Bydgoszczy i Katowicach. Kompozytor, trębacz, założyciel muzycznej asocjacji "Music According To Art" (MATA), prezentującej artystów poszukujących alternatywnych rozwiązań w sztuce (ImproGrafic, VeNN Circle) działającej na przecięciu sztuk intermedialnych. W swojej twórczości, w zależności od charakterystyki danego projektu, sięga zarówno do języka hard bopu, jazzu modalnego, kierując się również w stronę idei free-jazzowych, jak i tradycji europejskiej muzyki klasycznej, aż po osiągnięcia muzyki najnowszej, w tym europejskiej muzyki improwizowanej. Damasiewicz ma okazję prezentować swoją twórczość w projektach: Damas Ensemble "Power Of The Horns"Piotr Damasiewicz Quartet "Mnemotaksja" jaki również w tych, które współtworzy: "First Exit", "Escape Art" Quintet. Jest członkiem JazzPlaysEurope - muzycznej platformy prezentującej muzyków, kompozytorów z Francji, Belgii, Niemiec, Holandii, Słowacji, Polski. Kurator festiwalu Art Meetings w Ukrainie – projektu którego celem jest promocja polskiej kultury za granicą. 




❒ GERARD LEBIK (PL)
Muzyk, artysta dźwiękowy mieszkający we Wrocławiu. Tworzy na polu muzyki improwizowanej, eksperymentalnej i intermedialnej. Jest autorem instalacji i interwencji dźwiękowych. Tworzy dźwięk i muzykę przez improwizację, notacje muzyczną oraz manipulowanie materiałem dźwiękowym używając mediów akustycznych i elektronicznych. Poszukuje na polu fenomenów audybilnych używając różnych narzędzi i technik: saksofony, generatory fal zopan, kompresory powietrza, magnetowidy VHS, obiekty video, software. W 2007 ukończył Wrocławską Akademię Muzyczną. Współpracował i występował z: Noid, David Maranha, Eryck Abecassis, Clayton Thomas, Kazuhisa Uchihashi, Brian Labycz, Satoko FujiRob Mazurek, Keith Rowe, Hernani Faustino, Gabriel Ferrnandini, Noritaka Tanaka, hans w koch, Miguel A Garcia, Bettina Wenzel, Joker NiesRodrigo PinheiroChristian MarienMarc RiordanSebastian MeissnerPawel JanickiPiotr DamasiewiczArtur MajewskiKuba SucharUra HiroyukiYamaguchi Jin Lang i innymi. Uczestniczył w projektach: ZOPAN FotonVHS ESPSlug Duo, mutual ëstë groupveNN circles, Erase, imrpoGraphics.




 STARA RZEKA (PL)
Solowy projekt Kuby Ziołka. Artysta tworzy muzykę na przecięciu dźwięków akustycznych, elektrycznych i elektronicznych przy użyciu gitar, efektów, sampli, instrumentów dętych oraz własnego głosu. Każdy jego koncert  ma swój niepowtarzalny charakter, gdyż uzależniony jest od miejsca, czasu, instrumentu i nastroju. Ziołek jest zafascynowany zarówno formami i strukturami (abstrakcyjnymi i konkretnymi), jak i czystą energią płynącą z właściwości samego dźwięku. Jako Stara Rzeka wydał do tej pory jeden album "Cień chmury nad ukrytym polem", który ukazał się na CD nakładem Instant Classic i na kasecie nakładem Few Quiet People (obecnie Latarnia Records). Koncertował z różnymi składami na festiwalach m.in. w Londynie, Liverpoolu, Barcelonie czy Nowym Jorku. Ziołek mieszka, nagrywa i tworzy w Bydgoszczy oraz w Tleniu w Borach Tucholskich. Jest twórcą grupy towarzysko-artystycznej Milieu L'Acéphale oraz współtwórcą licznych projektów muzycznych m.in.: Alameda 3HokeiT’ien LaiEd WoodInnercity Ensemble.



MOHAMMAD (GR)
Grecki duet Mohammad (do połowy 2015 r. istnieli jako trio), charakteryzuje się głębokim monolitycznym brzmieniem, które łączy w sobie niskie częstotliwości, intermodulacje, ciemne tekstury i niuanse muzyki folkowej. Ich wyjątkowa muzyka jest tworzona na niestandardowo wykonanych instrumentach i oprogramowaniu. W ciągu ponad 6 lat egzystencji nagrali 6 albumów (wydanych w wytwórniach Antifrost i PAN) i zagrali wiele koncertów w kilkunastu krajach Europy. Arsenał muzycznych możliwości grupy Mohammad można w pełni docenić podczas ich wyjątkowego występu na żywo, który zawsze jest świętem fizycznego doświadczenia dźwięku (określanym przez niektórych jako „chamber doom”), wywołującym szerokie spektrum doznań. Będzie to pierwszy w Polsce występ tej oryginalnej grupy z Aten.



/// KLUB NRD 23.59


 ZAMILSKA
Jak sama mówi, skupia się w życiu na kilku sprawach: elektronika, techno, noise, nowoczesny world, monstrualny bas, pulsujący bit, trans i rozwalanie stereotypów. Polska artystka tworząca muzykę elektroniczną, okrzyknięta przez krytyków „największą nadzieją polskiej elektroniki”. Solidna porcja surowego i ciężkiego techno, noise i nawiązania do muzyki współczesnej. Jej debiutancki album „Untune” wydany 26 maja 2014 nie zawiódł tych, którzy uznali Zamilską odkryciem roku. Jej nowy album to "Undone" wydany w lutym 2016.  



19.03 /// DZIEŃ III (Festiwal)

/// CSW CZYTELNIA / 14:00


❒ PANEL DYSKUSYJNY
"Obrzeża kultury czy obrzeża wydarzeń kulturalnych? Panel dyskusyjny poświęcony organizacji wydarzeń związanych z muzyką awangardową." - Prowadzenie: Michał Porwet (CSW Łaźnia, Gdańsk)
W trakcie dyskusji będziemy się zastanawiać, gdzie jest miejsce muzyki eksperymentalnej na mapie wydarzeń muzycznych w Polsce, czy warto wyprowadzać sztukę dźwięku z galerii, dlaczego trzeba wspierać lokalne inicjatywy oraz komu wychodzi na dobre mariaż awangardy z techno. Innymi słowy, zajmiemy się event managementem w kontekście muzyki z obrzeży.


/// CSW / 19:00


Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, artystka sztuk wizualnych, kuratorka i organizatorka koncertów oraz wydarzeń artystycznych, w tym cyklu „Byle do wiosny”. Współwłaścicielka kasetowego labelu -Super-, ukierunkowanego na muzykę eksperymentalną i improwizowaną. W swoim solowym projekcie łączy noise, drone, muzykę elektroakustyczną i nagrania terenowe, opierając twórczość na improwizacji. Swoje utwory tworzy za pomocą syntezatora MIDI, looperów, innych efektów gitarowych i urządzeń elektronicznych. Występowała w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie, Opolu oraz w podczas Festiwalu Sztuki Efemerycznej w Sokołowsku. Współtworzy z Mikołajem Tkaczem trap-noise'owy kolektywy BETON, a z Izabelą Robakowską performatywno-muzyczny duet Smutne Kobiety (field recording, noise, free-impro). Na początku 2016 w Requiem Records ukazało przygotowane wspólnie z Pawłem Cieślakiem słuchowisko Kopyta zła.




DIATRIBES (CH)
Duet z Genewy, który tworzą Cyril Bondi i d'incise. Ich muzyka charakteryzuje się szczegółowymi teksturami, powtarzającymi się gestami, miękkimi dźwiękami, gorączkowymi impulsami akustycznymi i hiper-wrażliwością. Obecnie artyści z DIATRIBES eksplorują utwory oparte na dekonstrukcji jamajskiej muzyki dub, jednakże próba tej reinterpretacji jest dokonana w sposób bardzo koncepcyjny, elektroakustyczny i minimalistyczny. Duet improwizatorów pracuje wspólnie od 2004 roku, wcześniej eksplorowali takie nurty jak free jazz, noise, muzyka konkretna, także współpracując z muzykami z różnych krajów takimi jak m.in. Magda Mayas, Bertrand Gauguet, Robin Hayward czy Keith Rowe. Z czasem postanowili skupić się na raczej zamkniętym, wręcz introwertycznym procesie tworzenia. Koncertowali w całej Europie, Japonii, Ameryce Południowej i Indiach. Cyril Bondi i d'incise są aktywni na szwajcarskiej scenie muzyki eksperymentalnej, prowadząc Insub Meta Orchestra. Cyril tworzy solo oraz z post-jazzowym triem Plaistow, d'incise gra również solo muzykę elektroakustyczną i zajmuje się projektowaniem graficznym. 



❒ ANGÉLICA CASTELLÓ / BURKHARD STANGL (MEX/AT) + video BILLY ROISZ (AT)

Pochodząca z Meksyku kompozytorka, artystka dźwiękowa i kuratorka. Od 1999 mieszka w Wiedniu. Jest inicjatorką takich przedsięwzięć muzycznych jak Low Frequency Orchestra, FruFru (z Mają Osojnik), Cilantro (wraz z Billy Roisz), Subshrubs (z Kathariną Klement, Tamarą Wilhelm i Mają Osojnik), Chesterfield (z Burkhardem Stanglem), Plenum. Występowała też z Olgą Neuwirth, Wolfgangiem Mittererem, Martinem Siewertem, Johnem Butcherem, Dafne Vicente Sandoval, Urkumą, Franzem Hautzingerem, Isabelle Duthoit, dieb13, Jérômem Noetingerem, Mario de Vegą, Attilem Faravelim, Kazu Uchihashim, Bonnie Jones, Juanjosem Rivasem, Stevem Batesem. W ostatnich latach Castelló tworzy instalacje sytuujące się na styku muzyki, sztuk wizualnych i performansu. 



BURKHARD STANGL (AT)
Gitarzysta i kompozytor, którego twórczość skupia się wokół muzyki elektronicznej, elektroakustycznej, współczesnej klasyki i muzyki improwizowanej. Studiował gitarę klasyczną oraz etnologię. Autor bardzo ciekawej książki „Ethnologie im Ohr. Die Wirkungsgeschichte des Phonographen”. Stangl w ciągu ostatnich trzydziestu lat swojej muzycznej działalności brał udział w wielu znaczących projektach. Tworzył z Franzem Koglmannem (Monoblue Quartet, Pipetet), Christofem Kurzmannem (Schnee), założył zespół Ton.Art (1985-1995) oraz grupę o nazwie Maxixe. Był członkiem znakomitej formacji Polwechsel (1993-2004). Współpracował również z tak wybitnymi muzykami jak m.in. John Butcher, Franz Hautzinger, Kevin Drumm, Uchihashi Kazuhisa, Christian Fennesz, Angélica Castelló i wieloma innymi. Pod koniec lat 90. Stangl stworzył operę „Der Venusmond”, której premiera odbyła się na szczycie Empire State Building. Wykłada na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki w Wiedniu (improwizacja i nowe kierunki w muzyce). Mieszka w Wiedniu.



❒ BILLY ROISZ (AT)
Artystka z Austrii, od końca lat 90. pracuje z obrazem i dźwiękiem. Jej twórczość koncentruje się na powiązaniach pomiędzy percepcją wzrokową i słuchową. Realizacja jej doświadczeń odbywa się w postaci koncertów, projekcji i instalacji audiowizualnych, indywidualnych lub we współpracy z muzykami z kręgu muzyki eksperymentalnej, a także muzyki skomponowanej do tańca i teatru.



WE WILL FAIL (PL)
Projekt artystki Aleksandry Grünholz. W 2014 roku zadebiutowała dwuczęściowym albumem „Verstörung”, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. Muzykę We Will Fail trudno sklasyfikować. Ważną częścią utworów jest rytm, więc budzą one skojarzenia z techno i muzyką klubową, ale sama artystka twierdzi, że jej muzyka jest raczej do słuchania i zastanawiania się, niż do tańca. We Will Fail występowała na wielu europejskich scenach (Londyn, Berlin, Malmö, Budapeszt), na festiwalach takich jak CTM, Unsound (Kraków i Toronto), Tauron Nowa Muzyka. W marcu 2016 r. ukazuje się drugi album „Hand That Heals / Hand That Bites”, wydany tak jak debiut przez warszawskie wydawnictwo Monotype Rec



AVTOMAT (PL) – showcase set
Avtomat czyli Kajetan Łukomski to producent muzyczny, wokalista i didżej kojarzony przede wszystkim z projektem Pleśni, w którym łączy tradycyjny śpiew wielogłosowy z nietypową elektroniką. Prowadzi cykl W Mocy Nocy, promujący eksperymentalne, mniej taneczne odmiany muzyki elektronicznej. Współpracuje jako kompozytor i sound-designer przy interaktywnym spektaklu-grze Metoda Ustawień Narodowych, a stając za gramofonami i występując na festiwalach niejednokrotnie wspomaga światowej renomy artystów. Inspirują go plemienne, pierwotne rytmy wplecione w futurystyczne dźwięki, a nade wszystko ceni sobie fuzje stylów i eklektyczne podejście do muzyki, które zapobiega nudzie i powtarzalności.



/// KLUB NRD 23.59


 WIKTOR SKOK (PL)
Mieszka i pracuje w Łodzi. Absolwent filmoznawstwa w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego (2003) i studiów kuratorskich w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego (2006). Autor publikacji, recenzji i artykułów w oficjalnych periodykach, a także w niskonakładowych wydawnictwach pozaoficjalnego obiegu. Kurator projektów muzycznych i plastycznych. Promotor koncertów i wydarzeń sceny industrialnej. Nie rozdziela praktyki i teoretycznej refleksji. Łączy piśmiennictwo, aktywność kuratorską z twórczością. Redaktor i wydawca zinów: Zygoma (1988–1992) i Plus Ultra (od 1999).Od pierwszej połowy lat osiemdziesiątych czynny uczestnik sceny punk/hardcore. Od 1989 roku organizator cyklu koncertów Wunder Wave. Założyciel i wokalista grupy Jude (od 1993). Didżej aktywny na undergroundowej scenie electro industrial. Całkowicie poświęcony wszelkim odmianom ekstremalnej muzyki mechanicznej. Autor grafik, plakatów, ulotek, logotypów, krótkich form wideo, itd. Swoje realizacje plastyczne łączy zazwyczaj z muzyką/hałasem. Penetruje elementy najnowszej historii i artystyczny wyraz systemów totalitarnych XX wieku. Poruszając się w szeroko postrzeganym obszarze kultury industrialnej, zdecydowanie usuwa dystans między sztuką a ideologią i propagandą.





20.03 /// DZIEŃ IV (Impreza towarzysząca)
/// KLUB NRD / 21:00


POKUSA
Trio założone w 2012 roku, w którego skład wchodzi Natan Kryszk - saxophone, vocals, Tymon Bryndal - bass, Teodor Olter - drums. Nazwa "Pokusa" jest zwykłą zrzynką z Saskokępskiej (patrz praga płd.) amatorskiej drużyny piłkarskiej z ok. połowy XX w. Gra muzykę inspirowaną jazzem z kręgów Matsa Gustaffsona, Petera Brotzmanna, klasyką Charlsa Mingusa, jak i warszawską sceną związaną z klubami Pardon ,To Tu i Eufemią. Występowali na warszawskich Niewinnych Czarodziejach i Festiwalu Fama w Świnoujściu. Grali koncerty z Rayem Dickatym, Michałem MałotąMironem Grekorkiewiczem (How How), Aleksandrem Żurowskim i Ramezem Nyarrem.